۱-غلامحسین درویش (آواز اصفهان)
۲-غلامحسین درویش (آواز اصفهان)
۳-غلامحسین درویش (آواز اصفهان)
۴-میرزا اسداله خان اتابکی (آواز اصفهان)
۵-میرزا حسینقلی (آواز اصفهان)
جناب دماوندی ، آواز
۶-میرزا غلامرضا شیرازی (آواز اصفهان)
۷-میرزا حسیتقلی (گوشه ی شوشتری)
جناب دماوندی ، آواز
۸-میرزا حسینقلی (دستگاه سه گاه)
۹- میرزا حسینقلی (دستگاه چهار گاه)
آواز اقبال آذر – دستگاه نوا – کمانچه باقرخان
آواز بیات ترک- کمانچه : باقرخان –آواز رضاقلی خان
دستگاه شور- کمانچه : باقرخان –آواز رضا قلی خان
دستگاه همایون – کمانچه : باقرخان – آواز سید احمدخان
دستگاه همایون(تصنیف) – کمانچه : باقرخان –آواز سید احمد خان
بیداد – کمانچه باقرخان –آواز سید احمد خان
آواز بیات کرد-کمانچه باقرخان – آواز اقبال آذر
دستگاه همایون –کمانچه باقرخان – آواز سید احمد خان
دستگاه همایون – کمانچه : باقرخان – آواز سید احمدخان
رنگ فرح – کمانچه : باقرخان- آواز رضا قلی خان
دستگاه شور – کمانچه : باقرخان – آواز آقا غفار
راک – کمانچه : باقرخان – آواز اقبال آذر
حجاز – کمانچه باقرخان – آواز اقبال آذر
دستگاه سه گاه –کمانچه حسین خان اسماعیل زاده
دستگاه چهارگاه – کمانچه حسین خان اسماعیل زاده
دستگاه همایون (لیلی و مجنون ) –کمانچه باقرخان –آواز سید احمدخان
دستگاه چهارگاه – کمانچه : باقرخان – آواز سلیمان امیر قاسمی
یادداشتهای مربوط به مشخصات ظاهری اثر: نوع خط:نستعلیق و نسخ.
تزئینات متن:عناوین و جدولها و اشکال هندسی به شنگرف.
تزئینات جلد:تیماج قهوهای بدون مقوا.
روی برگ اول نام رساله و یک بیت شعر فارسی و در بالای برخی از برگها اشعاری فارسی آمده است.
جلد ۲۰، صفحه ۲۸۷٫
صفیالدین را موسس مکتب مـنتظمیه و بانی موسیقی سیستماتیک و کلاسیک جهان اسلام میدانند. مکتب منتظمیه که جریانی نظری در موسیقی است، از نیمه دوم قرن هفتم ظهور یافت و صفیالدین موسس این مکتب، بنای موسیقی ایران را تجدید کرد و شارح و مروج نظریات پیشینیان خود شد و به تکمیل آرا و نظریات آنان پرداخت.
تزئینات متن:عناوین به همان خط به سرخی نوشته شده.