زبان : English
ناشر : Assyrian International News Agency
سال انتشار : 1900
ISBN (شابک) : 9789955331520
ویرایش : [4 ed.]
سری : Harry Bosch 16
تعداد صفحات : 483
فرمت کتاب : pdf
کتب مقدس وادبیات اولیه ازشرقبا بررسی های تاریخی از نوشته های اصلی هر ملت ترجمه ها، کتابشناسی ها و غیره توسط مستشرقان برجسته زیر:
در آمریکا:
MORRIS JASTROW، LL.D.، استاد زبانهای سامی، دانشگاه پنسیلوانیا.
JAMES H. BREASTED، LL.D.، استاد مصرشناسی، دانشگاه شیکاگو. چارلز سی.
TORREY، D.D.، استاد زبان های
سامی دانشگاه ییل. A. V. W. JACKSON، LL.D.، استاد زبان هندوایرانی، دانشگاه کلمبیا.
چارلز آر. لانمن، LL.D.، استاد سانسکریت، دانشگاه هاروارد. REV. چارلز اف آیکن، S.T.D.، رئیس دانشکده
الهیات، دانشگاه کاتولیک؛ FRIEDRICH HIRTH، LL.D.، استاد زبان چینی، دانشگاه کلمبیا.
REV. ویلیام ای. گریفیس، دی.د.، استاد سابق دانشگاه امپریال توکیو.
در اروپا:
E. A. W. BUDGE، F.S.A.، مدیر مصرشناسی در موزه بریتانیا. سر گاستون ماسپرو، دی سی ال، عضو مؤسسه سلطنتی فرانسه؛
REV. A. H. SAYCE، LL.D.، استاد زبانشناسی تطبیقی،
دانشگاه آکسفورد. W. FLINDERS-PETRIE، LL.D.، استاد مصرشناسی، کالج دانشگاه، لندن. STEPHEN LANGDON، Ph.D.،
استاد آشورشناسی، دانشگاه آکسفورد. سر ارنست ساتو، LL.D.،
G.C.M.G. وزیر بریتانیا به ژاپن؛ H. OLDENBERG، LL.D.، استاد سانسکریت، دانشگاه کیل.
T. W. RHYS-DAVIDS, LL.D., Librarian of the Royal Asiatic Society; ARMINIUS VAMBÉRY، LL.D.،
استاد زبان های شرقی، دانشگاه بوداپست.
در آسیا:
SIR M. COOMARA SWAMY، شورای قانونگذاری سیلان. ROMESH CHUNDER DUTT، C.I.E.،
نویسنده تاریخ تمدن در هند باستان؛ DARAB D. P. SANJANA، انجمن آموزشی بمبئی; VISCOUNT
KENCHO SUYE- MATSU LL.M.، وزیر کشور ژاپن؛ شیخ فیض الله بهایی، رئیس مدارس انجمن اسلام;
RALPH T. GRIFFITH، رئیس کالج Benares، هند؛ JIVANJI JAMSHEDJI MODI، عضو دانشگاه
بمبئی، Officier de l’Académie Française. دانلود کتاب ANCIENT ARABIA عربستان باستان
آخرین فاتحان سامی:
شکوفایی ناگهانی ادبیات عرب اعراب یکی از کهن ترین نژادهای شناخته شده در تاریخ هستند.
اسناد تاریخی، که شاید قدیمیترین اسناد زمین باشند، اخیراً در میان خرابههای بابل و دیگر شهرهای دره فرات دوباره کشف شدهاند.
و اینها اغلب به تهاجمات اعراب به دره حاصلخیز و فتوحات اعراب بر زیباترین مناطق آن اشاره دارد.
بنابراین طبقات فرهیخته بسیاری از شهرهای بابلی باستانی از نژاد عرب بودند که از ازدواج فاتحان سرسخت بیابان با مردم شکست خورده دره
سرچشمه می گرفتند.
ANCIENT ARABIA عربستان باستان
با این حال، در سرزمین خود، اعراب از آخرین مردم آسیایی بودند که ادبیات مکتوب را توسعه دادند. ما تقریباً به زمان محمد، یعنی به قرن ششم
پس از میلاد مسیح می رسیم، قبل از اینکه در میان آنها کتاب مکتوب پیدا کنیم.
این که اعراب در خلق ادبیات مکتوب کند بودند به دلیل شیوه زندگی خاص آنها بود.
فن کلام در میان کهن ترین قبایل عرب بسیار مورد احترام بود.
اما برای این ساکنان در میان سکوت صحرا، هنر گفتاری بود، نه نوشتاری.
هنر سخنوری صیقلی و طعنهآمیز یا شعری که با شور و حرارت خوانده
میشد.
ANCIENT ARABIA عربستان باستان
عرب به سه فضیلت می بالید:
سخاوتش نسبت به کسانی که آنها را به عنوان دوستان خود می پذیرفت، مهارت او در هنرهای جنگی – یعنی
دست زدن به اسب و سلاح هایش – و در نهایت، تسلط بر زبانش.
هنگامی که شاعر جدیدی با شایستگی غیرعادی در هر قبیله ای ظاهر می شد، جشن شادی
برگزار شد؛ و قبایل دیگر فرستادگانی فرستادند تا به این قوم خوش شانس به خاطر افتخار و شادمانی که خدایان برایشان فرستاده بودند تبریک
بگویند.
این که مردمی که برای فنون بیان ارزش قائل بودند.
باید هزاران سال آنها را بدون اینکه آنها را به صورت مکتوب توسعه دهند، مطالعه می کردند،
یکی از عجیب و غریب های چشمگیر تاریخ ادبیات است.
با این حال دلایل این عجیب و غریب آشکار است.
بخش بزرگی از شبه جزیره وسیع عربستان به قدری بایر است که مردم آن باید همیشه در حرکت باشند تا غذای سبز کافی برای حیواناتی که
برای زندگی خود به آنها وابسته هستند بیابند.
ANCIENT ARABIA عربستان باستان
از این رو جایی برای نگهداری کتاب و نگهداری از کتابخانه ها ندارند.
درست است، در عربستان برخی نقاط حاصلخیز، در واحه ها یا در امتداد سواحل جنوبی،
جایی که شهرهای عربی رشد کرده اند، وجود دارد.
اما حتی اعراب این شهرها اغلب و به دور از صحرا سفر می کنند.
آفتاب خالی و سوزان آن خانه واقعی آنهاست. و در خلوت های گسترده اش، حافظه خود انسان، حتی امروز، بهترین گنج خانه برای کتاب هایش است.
از این رو، ادبیات عربی به شکل مکتوب، تنها شکلی که میتوان آن را برای همیشه حفظ کرد، تا قرن ششم عصر ما، یعنی قرن درست پیش از
محمد، آغاز نمیشود.
در این دوره چند تن از شاعران قبیله ای چنان ارزش داشتند
که این فکر شکل گرفت که با آویختن نسخه هایی از بهترین اشعارشان در حرم
اصلی عربستان، بنای کعبه در مکه، از آنها تجلیل شود.
بنابراین ادبیات عربی که ما امروز می شناسیم با این اشعار «آویخته» آغاز می شود،
و آنها گشایش جلد حاضر را تشکیل می دهند.
ANCIENT ARABIA عربستان باستان